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Cubic view Formation Tangencies Masterworks

SOUND


Orchestra Beethoven Square column Chamber music two of a kind off the track ouverture ART STATE OF ART Electronics TPD BSV Ensemble No Fun Kodam Gobar Percussion ordinary 13 ordinary 19 Piano possible music still possible Songs songs from the hill songs on nothing Strings 4 Canons Beethoven Square 3 works for strings turn ART STATE OF ART Winds two of a kind thrice again Graphic scores vestige Mobiles casual music ordinary 6 ordinary 13 ordinary 19 permanent music songs on nothing Text scores TPD BSV fusion

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OMA MANIFESTO eng de hu memory eng de Modelle - Musik als Kunst Vom Neuen, das immer schon da war Was Musik sein kann de hu Abstraction in sound and image Interview with Christian Wolff Die kreative Mission de hu

SCORE


Two stroke
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eng

de

two of a kind, for two Bb clarinets (2014)

 A 36-tone tempered sixth-tone system is divided in two 18-tone third-tone scales, one for each instrument; so that the voices never touch one another, but always differ by at least one sixth-tone. The pitch sequence is determined by a chance procedure, while the rhythm is recreated from the texts of the poetry collection 'moments' by Robert Lax, thus deriving from a speech act. The two instrumental parts are formed independently and synchronized by a three-quarter time grid.
 Like all my compositions, this one raises the question of the nature of music. For me, composing means observing the relation of sounds, under conditions that I create myself. That music emerges from the process cannot be taken for granted. The sounds not only relate to each other, but also to what a listener imagines music to be. What one hears is not what actually sounds; it is rather the relation of what sounds to what one imagines music to be. If the deviation is too extreme, no relation arises; if it is too slight, it is overheard.

My sheet music is available through Frog Peak Music.

two of a kind, für zwei Klarinetten in B (2014)

  Eine 36-töniges temperiertes Sechsteltonsystem ist in zwei 18-tönige Dritteltonskalen unterteilt, für jedes Instrument eine; sodaß die Stimmen sich nie berühren, sondern immer mindestens um einen Sechstelton voneinander abweichen. Die Tonhöhenfolge ist durch ein Zufallsverfahren ermittelt, während die Rhythmik den Texten des Gedichtbandes 'moments' von Robert Lax nachempfunden ist, also von einem Sprechakt herrührt. Die zwei Instrumentalstimmen sind unabhängig voneinander geformt und durch ein Dreivierteltaktraster synchronisiert.
  Wie alle meine Kompositionen stellt auch diese die Frage nach dem Wesen der Musik. Komponieren heißt für mich das Verhalten von Klängen zu beobachten, unter Bedingungen die ich selbst schaffe. Daß dabei Musik entsteht, ist keine Selbstverständlichkeit. Die Klänge verhalten sich nicht zur zueinander, sie verhalten sich auch zu dem, was sich ein Hörer unter Musik vorstellt. Das, was man hört, ist nicht das, was wirklich erklingt; es ist vielmehr das Verhältnis dessen was erklingt zu dem was man sich unter Musik vorstellt. Ist die Abweichung zu extrem, entsteht kein Verhältnis, ist sie zu gering, wird sie überhört.

Meine Noten sind erhältlich bei Frog Peak Music.
score sample