IMAGE


Cubic view Formation Tangencies Masterworks

SOUND


Chamber music two of a kind off the track ouverture ART STATE OF ART Electronics TPD BSV Ensemble No Fun Kodam Gobar Percussion ordinary 13 ordinary 19 Piano possible music still possible Songs songs on nothing Strings 4 Canons Solid Rock inert mass turn lining ART STATE OF ART Winds two of a kind thrice again Graphic scores vestige Mobiles casual music ordinary 6 ordinary 13 ordinary 19 permanent music songs on nothing Text scores TPD BSV fusion

TEXT


OMA MANIFESTO eng de hu memory eng de Modelle - Musik als Kunst Vom Neuen, das immer schon da war Was Musik sein kann de hu Abstraction in sound and image Interview with Christian Wolff Die kreative Mission de hu

SCORE


Two stroke
back

eng

de

No fun, for ensemble (2012)

 The score contains a schedule in which time slots are recorded for each of the entries of the individual parts. The material is roughly defined in the three basic types of melody, accompanying figure and held sound; it is selected by the players on their own responsibility, independently of each other, and transposed in the course of the piece into three, freely selectable keys and tempos in each case.
  The first draft was created during a composition workshop at a Berlin elementary school. There, in the music room, there were a lot of electric keyboards on which the students could each play one or another popular melody. I used these melodies as source material for an experimental composition. I asked the students to all play simultaneously, each a different piece, at a different tempo, and a different sound. Later, I elaborated the concept for performance by a professional ensemble.

 Premiered 2018, by work in progress - Berlin, at Schloß Wartin.

My sheet music is available through Frog Peak Music.

No Fun, für Ensemble (2012)

  Die Partitur enthält einen Fahrplan, in dem für die Einsätze der einzelnen Stimmen jeweils Zeitfenster verzeichnet sind. Das Material ist grob in den drei Grundtypen Melodie, Begleitfigur und stehender Klang definiert; es wird von den Spielern in Eigenverantwortung, unabhängig voneinander, ausgewählt, und im Verlauf des Stückes in jeweils drei, frei wählbare Tonarten und Tempi transponiert.
 Der erste Entwurf entstand während eines Kompositionsworkshops an einer Berliner Grundschule.
 Dort waren im Musikraum eine Menge elektrischer Keyboards vorhanden, auf denen die Schüler jeweils die eine oder andere populäre Melodie spielen konnten. Diese Melodien nutzte ich als Quellmaterial für eine experimentelle Komposition. Ich forderte die Schüler auf, alle gleichzeitig, jeder ein anderes Stück, in einem anderen Tempo, und einem anderen Sound zu spielen. Später habe ich das Konzept für die Aufführung durch ein professionelles Ensemble ausgearbeitet.

  Uraufgeführt 2018 von work in progress_Berlin, auf Schloß Wartin.

Meine Noten sind erhältlich bei Frog Peak Music.
score sample