IMAGE


Cubic view Formation Tangencies Masterworks

SOUND


Chamber music two of a kind off the track ouverture ART STATE OF ART Electronics TPD BSV Ensemble No Fun Kodam Gobar Percussion ordinary 13 ordinary 19 Piano possible music still possible Songs songs on nothing Strings 4 Canons Solid Rock inert mass turn lining ART STATE OF ART Winds two of a kind thrice again Graphic scores vestige Mobiles casual music ordinary 6 ordinary 13 ordinary 19 permanent music songs on nothing Text scores TPD BSV fusion

TEXT


OMA MANIFESTO eng de hu memory eng de Modelle - Musik als Kunst Vom Neuen, das immer schon da war Was Musik sein kann de hu Abstraction in sound and image Interview with Christian Wolff Die kreative Mission de hu

SCORE


Two stroke
back

eng

de

Still Possible, for piano (2018)

 Pieces I-VI and IX are a direct continuation of the series Possible Music (2012). The tones are selected by chance procedures and configured according to different models each.
 Pieces VII and VIII, on the other hand, are structured with the help of number combinations. The procedure is fully automated; i.e. within a defined tonal space, all combinations that the model allows are played through one after the other.
 In the juxtaposition of these two structural principles, it becomes evident that each claims its own form of time perception. The chance principle evokes the expectation of surprises, while combinatorics causes predictability. In one case it is the music that advances through time, in the other it is time itself that flows through the music.
 Premiered by Bálint Baráth, at festival Blurred Edges, Hamburg, 2019.

My sheet music is available through Frog Peak Music.

Still Possible, für Klavier (2018)

 Die Stücke I-VI und IX sind eine direkte Fortsetzung der Serie Possible Music (2012). Die Töne sind durch Zufallsverfahren ausgewählt und nach je unterschiedlichen Modellen konfiguriert.
 Die Stücke VII und VIII sind dagegen mit Hilfe von Zahlenkombinationen strukturiert. Das Verfahren ist voll automatisiert; dh. innerhalb eines definierten Tonraumes werden nacheinander alle Kombinationen durchgespielt, die das Modell zulässt.
 In der Gegenüberstellung dieser zwei Strukturprinzipien wird deutlich, daß jedes für sich eine eigene Form der Zeitwahrnehmung beansprucht. Das Zufallsprinzip ruft die Erwartung von Überraschungen hervor, während die Kombinatorik Voraussehbarkeit bewirkt. Im einen Fall ist es die Musik, die sich durch die Zeit fort bewegt, im anderen ist es die Zeit, die durch die Musik hindurchfließt.
 Uraufgeführt von Bálint Baráth, auf dem Festival Blurred Edges, Hamburg, 2019.

Meine Noten sind erhältlich bei Frog Peak Music.
score sample