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Chamber music two of a kind off the track ouverture ART STATE OF ART Electronics TPD BSV Ensemble No Fun Kodam Gobar Percussion ordinary 13 ordinary 19 Piano possible music still possible Songs songs from the hill songs on nothing Strings 4 Canons Beethoven Square 3 works for strings turn ART STATE OF ART Winds two of a kind thrice again Graphic scores vestige Mobiles casual music ordinary 6 ordinary 13 ordinary 19 permanent music songs on nothing Text scores TPD BSV fusion

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OMA MANIFESTO eng de hu memory eng de Modelle - Musik als Kunst Vom Neuen, das immer schon da war Was Musik sein kann de hu Abstraction in sound and image Interview with Christian Wolff Die kreative Mission de hu

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Two stroke
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eng

de

Ouverture, for Pierrot ensemble (2015)

  The composition consists of three sections of three pages each; from one section to the next, the material is gradually expanded by introducing new parameters.
  The basic material involves seven pitch classes, three registers (for each instrument separately), three time signatures: 3/8, 4/8, 5/8; three positions of a note in a measure: beginning, middle, end; three dynamic values: pp, p and x (= indeterminate), as well as the various possible combinations resulting from the five instruments, from solo to quintet.
  In the second section, the element of accidental is introduced: Each of the seven tones can be raised, lowered, or neutral.
 In the third section, the number of time signatures grows to nine, and the number of dynamic values to five.
 I entitled the piece 'Ouverture' because it introduces a new creative period: the shift from a horizontal to a vertical structure.

  Premiered 2015 by Ensemble Namaste, Rome.

My sheet music is available through Frog Peak Music.

Ouverture, für Pierrot Ensemble (2015)

 Die Komposition besteht aus drei Abschnitten von je drei Seiten; von einem Abschnitt zum nächsten wird das Material schrittweise durch die Einführung neuer Parameter erweitert.
 Das Ausgangsmaterial umfasst sieben Tonhöhenklassen, drei Register (für jedes Instrument individuell); drei Zählzeiten: 3/8, 4/8, 5/8; drei Positionierungen einer Note im Takt: Anfang, Mitte, Ende; drei Dynamikwerte: pp, p und x (= unbestimmt), sowie die unterschiedlichen Kombinationsmöglichkeiten, die sich aus den fünf Instrumenten ergeben, von Solo bis Quintett.
  Im zweiten Abschnitt wird das Element des Vorzeichens eingeführt: jeder der sieben Töne kann erhöht, erniedrigt oder neutral sein.
 Im dritten Abschnitt wächst die Anzahl der Zählzeiten auf neun und die Anzahl der Dynamikwerte auf fünf.
  Ich habe das Stück 'Ouverture' genannt, weil es eine neue Schaffensphase einleitet; den Wechsel von einer horizontalen zur einer vertikalen Struktur.

  Uraufgeführt 2015 vom Ensemble Namaste, Rom.

Meine Noten sind erhältlich bei Frog Peak Music.
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