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Cubic view Formation Tangencies Masterworks

SOUND


Orchestra Beethove Square column Chamber music two of a kind off the track ouverture ART STATE OF ART Electronics TPD BSV Ensemble No Fun Kodam Gobar Percussion ordinary 13 ordinary 19 Piano possible music still possible Songs songs from the hill songs on nothing Strings 4 Canons Beethoven Square 3 works for strings turn ART STATE OF ART Winds two of a kind thrice again Graphic scores vestige Mobiles casual music ordinary 6 ordinary 13 ordinary 19 permanent music songs on nothing Text scores TPD BSV fusion

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OMA MANIFESTO eng de hu memory eng de Modelle - Musik als Kunst Vom Neuen, das immer schon da war Was Musik sein kann de hu Abstraction in sound and image Interview with Christian Wolff Die kreative Mission de hu

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COLUMN for orchestra (2023)

 The underlying concept was to create a plain orchestral sound whose changing instrumentation and registration can be observed from bar to bar without being distracted by "musical ideas". The title Column refers to the form of the work: it is structured in columns.
 The most important parameter in orchestral music is the plasticity of the sound. If the solo piece is a drawing, the ensemble piece a painting, then the orchestra piece is a sculpture. In order to emphasize this quailty, I have reduced the inventory of material to a minimum: Semi-tone glissandi for the winds and repeating quarter-tone sequences for the strings. What changes from bar to bar are the combination of instruments, the order of the entries and the ratios of register, duration and volume. Like most of my compositions, the piece is based on a structure model that determines every element of the composition.


My sheet music is available through Frog Peak Music.

COLUMN for orchestra (2023)

 Das zugrundeliegende Konzept bestand darin, einen schlichten Orchesterklang zu schaffen, dessen wechselnde Instrumentierung und Registrierung von Takt zu Takt beobachtet werden kann, ohne von "musikalischen Ideen" abgelenkt zu werden. Der Titel Column bezieht sich auf die Form des Werkes: es ist in Spalten gegliedert.
 Der wichtigste Parameter in der Orchestermusik ist die Plastizität des Klangs. Wenn das Solostück eine Zeichung, das Ensemblestück ein Gemälde ist, dann ist das Orchesterstück eine Skulptur. Um diese Qualität zu betonen, habe ich das Materialinventar auf ein Minimum reduziert: Halbtonglissandi für die Bläser und sich wiederholende Vierteltonfolgen für die Streicher. Was sich von Takt zu Takt ändert, sind die Kombination der Instrumente, die Reihenfolge der Einsätze und die Verhältnisse von Register, Dauer und Lautstärke. Wie die meisten meiner Kompositionen basiert das Stück auf einem Strukturmodell, das sämtliche Elemente der Komposition bestimmt.

Meine Noten sind erhältlich bei Frog Peak Music.


digital score realized by Ádám Baquais