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Cubic view Formation Tangencies Masterworks

SOUND


Orchestra Beethoven Square cloumn Chamber music two of a kind off the track ouverture ART STATE OF ART Electronics TPD BSV Ensemble No Fun Kodam Gobar Percussion ordinary 13 ordinary 19 Piano possible music still possible Songs songs from the hill songs on nothing Strings 4 Canons Beethoven Square 3 works for strings turn ART STATE OF ART Winds two of a kind thrice again Graphic scores vestige Mobiles casual music ordinary 6 ordinary 13 ordinary 19 songs on nothing permanent music Text scores TPD BSV fusion

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OMA MANIFESTO eng de hu memory eng de Modelle - Musik als Kunst Vom Neuen, das immer schon da war Was Musik sein kann de hu Abstraction in sound and image Interview with Christian Wolff Die kreative Mission de hu

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Two stroke
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More Songs on Nothing, for voice and piano (2018)

  The song cycle belongs to the genre of mobiles. It contains ten pages each of flexible notation for piano and voice, which can be combined at will. Intervals up to the major third are fixed on a single line; a staff can have two or three lines, with the player choosing a reference note for each one. The parts are not metrically coordinated. The musicians' natural tendency to coordinate their playing is complicated by unpredictable changes in the respective other part. The form is again stabilized to some extent by interval mirroring within the individual parts. The lyrics are assembled from letters and syllables by the singer herself; a five-millimeter- wide column cut out of any given text provides the source material.
  For me, indeterminacy is not so much a strategy to encourage performers to compose along, but rather to observe the relationship of medium and form. By leaving certain aspects of the form open, the medium, in terms of an elemental structure of the musical idea, can emerge all the more clearly. The medium here is a fictional musical idiom; the possible music practice of an unknown species.

  Premiered in 2021, by Bálint Baráth and Lenke Kovács, at Transparent Sound Festival, Budapest.

My sheet music is available through Frog Peak Music.

More Songs on Nothing, für Stimme und Klavier (2018)

 Der Liederzyklus gehört zur Gattung der Mobiles. Er enthält jeweils zehn Seiten flexibler Notation für Klavier und Stimme, die untereinander beliebig kombiniert werden können. Intervalle bis zur großen Terz sind auf einer einzelnen Linie fixiert; ein Notensystem kann zwei oder drei Linien haben, wobei der Spieler für jede Linie einen Bezugston wählt. Die Stimmen sind metrisch nicht koordiniert. Die natürliche Tendenz der Musiker, sich im Spiel zu koordinieren, wird durch unvorhersehbare Wechsel in der jeweils anderen Stimme erschwert. Die Form wird wiederum durch Intervallspiegelung innerhalb der einzelnen Stimmen ein Stück weit stabilisiert. Die Liedtexte werden von der Sängerin selbst aus Buchstaben und Silben zusammen montiert; eine fünf Millimeter breite, aus einem beliebigen Text herausgeschnittene Spalte dient dabei als Quellmaterial.
 Für mich ist die Unbestimmtheit nicht so sehr eine Strategie um die Interpreten zum Mitkomponieren zu ermuntern, sondern vielmehr um das Verhältnis von Medium und Form zu beobachten. Indem ich bestimmte Aspekte der Form offen lasse, kann das Medium, im Sinne einer Grundstruktur der musikalischen Idee, umso deutlicher hervortreten. Das Medium ist hier ein fiktives musikalisches Idiom; die mögliche Musikpraxis einer unbekannten Spezies.

 Uraufgeführt 2021, von Bálint Baráth und Lenke Kovács, auf dem Festival Transparent Sound, Budapest.

Meine Noten sind erhältlich bei Frog Peak Music.
score sample (song 2)