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Chamber music two of a kind off the track ouverture ART Electronics TPD BSV Ensemble No Fun Kodam Gobar Percussion ordinary 13 ordinary 19 Piano possible music still possible Songs songs on nothing Strings 4 Canons Solid Rock inert mass turn lining ART Winds two of a kind thrice again Graphic scores vestige Mobiles casual music ordinary 6 ordinary 13 ordinary 19 songs on nothing Text scores TPD BSV fusion

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OMA MANIFESTO eng de hu memory eng de Modelle - Musik als Kunst Vom Neuen, das immer schon da war Was Musik sein kann de hu Abstraction in sound and image Interview with Christian Wolff Die kreative Mission de hu
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Inert Mass, for 12 string players (2018)

 The basic material is a pulsating two-octave whole-tone cluster on which a continuous process of form is carried out, through differentiation of the relationships of pitch, timbre, dynamics and tempo of the pulsation. The sequence is the same in all 12 parts, but each is shifted by one of 12 phases, so that the overall structure of the sound mass remains constant. After 12 minutes the starting position is restored and the process repeats.
 For the first time, the model of the 'mixer form' I developed is employed here; an extension of the so- called 'swell form' (introduced by James Tenney at the end of the 1960s), which is based on the processes of increasing and decreasing volume. By transferring the swell principle to the dimensions of tempo, pitch and timbre (in terms of an increase and decrease of the noise factor), I gain a plastically moldable sound matter, which I can regulate steplessly via the score, part by part.

 Premiered in 2019 at Transparent Sound Festival, Budapest, by Giuszto Chamber Orchestra.

My sheet music is available through Frog Peak Music.

Inert Mass, für 12 Streicher (2018)

  Das Grundmaterial ist ein pulsierender Zwei-Oktaven-Ganzton-Cluster, auf dem, durch Differenzierung der Verhältnisse von Tonhöhe, Klangfarbe, Dynamik und Tempo der Pulsation, ein kontinuierlicher Formprozeß vollzogen wird. Der Ablauf ist in allen 12 Stimmen der gleiche, jedoch um jeweils eine von 12 Phasen verschoben, sodaß die Gesamtstruktur der Klangmasse konstant bleibt. Nach 12 Minuten ist die Ausgangsposition wieder hergestellt, und der Vorgang wiederholt sich.
  Erstmals kommt hier das von mir entwickelte Modell der 'Mixer-Form' zum Einsatz; eine Erweiterung der (von James Tenney Ende der 1960er Jahre eingeführten) s.g. 'swell form', die auf den Prozessen des An- und Abschwellens der Lautstärke beruht. Indem ich das Schwellprinzip auf die Dimensionen des Tempos, der Tonhöhe und Klangfarbe (im Sinne einer Zu- und Abnahme des Geräuschfaktors) übertrage, gewinne ich eine plastisch modellierbare Klangmaterie, die ich über die Partitur, Stimme für Stimme stufenlos regeln kann.

 Uraufführung 2019, beim Festival Átlátszó Hang, Budapest, durch das Giuszto Kammerorchester.

Meine Noten sind erhältlich bei Frog Peak Music.
score sample